Homeopathy is a form of alternative medicine in which practitioners treat patients using highly diluted preparations that are believed to cause healthy people to exhibit symptoms that are similar to those exhibited by the patient.
The collective weight of scientific evidence has found homeopathy to be no more effective than a placebo.
The basic principle of homeopathy, known as the "law of similar", is "let like be cured by like." It was first stated by German physician Samuel Hahnemann in 1796.
His "law of similar" is taken on his word as an unproven assertion, and is not a true law of nature based on the scientific method.
Homeopathic remedies are prepared by serial dilution with shaking by forceful striking on an elastic body, which homeopaths term succession.
L'omeopatia è una forma di medicina alternativa in cui i praticanti trattano i pazienti con preparati altamente diluite che si ritiene di provocare le persone sane a mostrare i sintomi che sono simili a quelli esposti da parte del paziente.
Il peso collettivo di prove scientifiche ha trovato l'omeopatia ad essere più efficace di un placebo.
Il principio di base dell'omeopatia, nota come "legge di simile", è "Let come essere curato dal simile". È stato inizialmente affermato dal medico tedesco Samuel Hahnemann nel 1796.
La sua "legge di simile" è presa sulla sua parola come un'affermazione non provata, e non è un vera legge della natura basata sul metodo scientifico.
I rimedi omeopatici sono preparate per diluizione seriale con scuotimento colpendo forte in un corpo elastico, che la successione termine omeopati.